Cieľom projektu je vytvoriť vhodné podmienky pre
vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého
prístupu ku vzdelaniu a umožniť žiakom so ŠVVP
a všetkým žiakom školy prístup ku
kvalitnému vzdelávaniu, zlepšiť ich
výsledky v škole a tým im vytvoriť predpoklad na
ďalšie vzdelávanie a úspešné
uplatnenie v živote.
Hlavná aktivita projektu s názvom
Podpora inklúzie prostredníctvom asistentov učiteľa pre
žiakov so zdravotným znevýhodnením bude
zameraná na činnosť 4 asistentov učiteľa zamestnaných na
plný úväzok primárne pre 8 žiakov so
špeciálnymi výchovno-vzdelávacími
potrebami so zdravotným znevýhodnením na
základe odporúčaní z centra
pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie.
Cieľom aktivity zameranej na činnosť asistentov učiteľa bude
utváranie vhodných podmienok pre vzdelávanie s
dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku
vzdelaniu a zlepšenie školských výsledkov
žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami,
ktoré budeme na konci projektu overovať pomocou
výsledkov žiakov. Žiaci sa budú klasicky hodnotiť
známkovaním.
Hlavná aktivita projektu s názvom
Podpora inklúzie prostredníctvom členov
inkluzívneho tímu bude zameraná na činnosť
školského psychológa zamestnaného na
plný úväzok a činnosť špeciálneho
pedagóga zamestnaného na polovičný
úväzok primárne pre 10 žiakov so
špeciálnymi výchovno-vzdelávacími
potrebami. Sú to žiaci s rôznymi poruchami učenia
a rôznym stupňom zdravotného znevýhodnenia,
ktorí nevyhnutne potrebujú pomoc členov
inkluzívneho tímu.
Cieľom uvedenej aktivity je zlepšenie
študijných výsledkov žiakov ohrozených
školským neúspechom – výstup aktivity
bude merateľný na základe klasifikácie
a zlepšenia stavu žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami zaradenými
do hlavných aktivít projektu. Hlavné aktivity
projektu budú prebiehať po dobu 36 mesiacov (september
2017-august 2020).
Primárna cieľová skupina hlavných
aktivít projektu bude 10 žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami,
sekundárnou cieľovou skupinou budú všetci žiaci
školy. Ide o žiakov s ADHD, globálnou
hypotóniou, sluchovým postihnutím – stratou
sluchu, detským autizmom, pervazívnymi
vývinovými poruchami, viacnásobným
postihnutím – atypickou formou cystickej fibrózy,
žiakov s rôznymi druhmi vývinových
porúch učenia a mnohými inými
diagnózami.
Realizáciou projektu budú naplnené hodnoty
nami zadaných merateľných ukazovateľov projektu. Hodnoty
zadaných merateľných ukazovateľov projektu sú
podľa nás reálne dosiahnuteľné na
základe našich skúseností,
s výnimkou faktorov, ktoré nedokážeme
ovplyvniť, napríklad migrácia žiakov a rôzne
iné faktory, ktoré nedokážeme
v súčasnosti predpokladať.